WestHollywood

Som ni kanske märkt ligger min hemsida på neocities.org. Det är ett webbhotell som startade 2013 med ambitionen att ge privatpersoner möjligheten att skapa egna hemsidor (som på geocities). Såhär skriver neocities grundare (i ett annars ganska gnälligt inlägg):



Tycker det sista stycket fint beskriver känslan av att gräva runt på gamla – och nya! – webbsidor. Man fastnar, klickar sig vidare, följer en länk...

Nyligen fastnade jag i WestHollywood, som var Geocities HBTQ-grannskap (På Geocities var hemsidorna indelade i neighborhoods, t.ex fanns sci-fi-hemsidor i Area51 och Nashville handlade om country). I WestHollywood kunde det se ut såhär:



Eller såhär:



Klicka på bilderna för att komma till hemsidorna!

Trodde ni jag bara hittade två sidor? Haha då känner ni inte mig! Jag hittade så många att jag var tvungen att göra en helt egen sida bara med länkar till mina favoriter från WestHollywood. ❉Tryck här om ni vill gräva ner er i ett stycke HBTQ-historia ni med.❉

Jag hittade de här sidorna via Restorativland, som jag nämnt tidigare på bloggen. Där kan man ganska överskådligt surfa runt på gamla geocitiessidor efter Neighborhood. Rekommenderar!!

En del sidor fungerar dock bättre om man kollar på dem genom Internet Archives Wayback Machine. Ni känner säkert redan till att Wayback Machine finns men den är verkligen Guds gåva till mänskligheten. Jag använder maskinen t.ex för att titta på Saga Cavallins gamla blogg hehe. Den är snygg!! och rolig. Men jag länkar inte eftersom hon valt att lösenordsskydda den nu. Det där får ni ta ställning till själva.

Med det etiska dilemmat lämnar jag er för idag! Ses nästa gång.

2022-02-01

Nyare inlägget Äldre inlägget
Comment Form is loading comments...