Två viktiga saker:

Jag har kört fast lite i bloggandet så här kommer lite småsaker jag tänkt på på sistone:

1. I Rapunzel börjar alltsammans med att (den då ofödda) Rapunzels mamma har gravidcravings efter deras häxgrannes persilja så Rapunzels pappa måste ut och stjäla den. Sen blir han påkommen och får lova bort Rapunzel till häxan. Orimligt tänker man kanske men jag hade nog gjort samma sak, tycker det är väldigt fint av Rapunzels pappa att skämma bort sin fru så.

Igår skulle jag köpa glass till Julija som hade migrän. Men när jag kom fram till glassfabriken var det stängt och på en lapp hade någon skrivit: "STÄNGT PGA STORMEN". Tänkte på Rapunzels pappa då :(

2. Sen har jag också tänkt på i Parks and Rec när Andy börjar college och går en nybörjarkurs i gitarr för att få lätta högskolepoäng. Och så är han alldeles nöjd över att han är mycket duktigare än alla andra och läraren säger typ "du verkar ju redan kunna allt, du kanske inte ska gå den här kursen?". Då lämnar Andy rummet, spelar en cool melodi på gitarren och ropar: I WAS SECRETLY A ROCKSTAR THE WHOLE TIME.

Har inget särskilt att säga om det här mer än att det är en bra beskrivning av den känslan. Motsatsen till impostor syndrome.

3. Ja mer har jag inte tänkt!! Skulle egentligen skriva ett inlägg om vårt nya marsvin men det är så svårt att få ner allt. Hejdå!

2022-01-31

Nyare inlägget   *✭˚・✧*・゚*✭˚・゚✧*・゚*✭˚✧*・   Äldre inlägget
Comment Form is loading comments...