Äldre inlägg

Mitt första inlägg

Ja nu har jag börjat blogga och såhär var det när jag bestämde mig för att jag behövde det: Jag och Julija är inne i en dålig sömnperiod nu pga karantän och för att försöka somna har vi läst högt för varandra i Mästaren och Margarita, som vi har läst sen vi blev ihop känns det som. Det tar ju lite tid om man bara läser högt och båda måste vara på mottagligt humör. Väldigt roligt är det i alla fall, och när vi läste så kom jag att tänka på bakisfrukosten i Mästaren och Margarita igen.

Jag har bara gjort den en gång och det var efter att vi hade Tjuvarnas Bal i kollektivet, men då var Julija och jag inte ihop :( Det var förvånansvärt gott då, till och med vodkan. Medan jag låg i sängen och tänkte på frukosten så tänkte jag också på hur gulligt det vore att göra en liten Woland-frukost till marsvinen! Man kunde skära ut små svampar av palsternacka, marinera dem i mixat hö och vatten, mosa tomater till tomatsåsen och så vidare...

Att jag tänkte på marsvinsrecept har också sin förklaring. Vi har en annan sömnstrategi som är att kolla på marsvinsvideos på youtube. Vårt favoritmarsvin där är Zucchin. Läs bara hur kanalen beskriver henne:


Visst dör man av kärlek!!!?!?!

Jaja när såg detta urgulliga med marsvinsfrukosten framför mig så kände jag: Jag måste få skryta om sånt här!! Jag måste ha en blogg där alla får se hur mysigt jag har det! Så nu har jag det!!!!! Varsågoda!!

Tyvärr har jag ju inte gjort frukosten än eftersom vi, som sagt, är i karantän >:( Så det här var bara en tease. Men ni får gärna kommentera idéer och tips så tar jag med mig det när jag gör den. Hur ska man göra korvarna till exempel?? Rödbeta?? Lägger in hela frukostbeskrivningen här för den som inte ständigt har den i huvudet:

"På ett litet bord fanns en bricka, dukad med vitt bröd, pressad kaviar i en glasskål, marinerade vita svampar på ett fat, någonting i en kastrull och slutligen vodka i en av juvelerarfruns rymliga karaffer. Stiopa blev särskilt förvånad över att karaffen immade. Men förklaringen låg nära till hands: karaffen stod i en ishink, fylld med krossad is. Det var kort sagt en förstklassig dukning."

Senare får man veta vad som är i kastrullen:
"där låg små korvar i tomatsås."

Hej så länge!
2022-01-09

PS! Jag har kodat om rätt rejält för att kunna ha bloggen så om det ser konstigt ut får ni gärna rensa cacheminnet i webbläsaren och uppdatera sidan. DS!

Nyare inlägget
Comment Form is loading comments...