Vampyrer

Hej bloggen! Jag är här för att säga att 2023 kommer vara vampyrernas år. 2022 var också det men 2023 har jag och Julija som mål att se minst en vampyrfilm i veckan. Så då kanske det här blir en vampyrblogg, ville bara varna lite.

Beslutet tog vi efter att vi upptäckte att vi hållit på väldigt mycket med vampyrer i år, särskilt nu på hösten. Vi har sett lite Buffy, Interview with the Vampire (1994), What We Do in the Shadows (2014), fragment av de två sista Twilightfilmerna när de gick på TV, och så alldeles nyss säson 1 av Interview with the Vampire (2022), alltså TV-serie-versionen som kom nu i höst(!).

Det viktigaste med en vampyrfilm tycker jag är att vampyrerna har en liten scrapbook med bilder på hur de sett ut genom århundrandena, alternativt att man får se det i ett litet montage. Det är också bra om de går och handlar nya kläder då och då allteftersom tiderna förändras. Näst viktigast är att dom är homoerotiska, och att det sker genom att de suger blod på ett sexigt sätt. Men det känns nästan överflödigt att säga.

Vi har gjort en lista över vampyrfilmer vi vill se, men den är för lång för att publicera här haha. Men något jag ser fram emot att se, om vi har råd, är Fallet Makropulos som har premiär 1 april på Malmö Opera. Jag och Julija har kallat den vampyroperan, typ att vi sagt såhär "jag vill gå på vampyroperan i vår", men den handlar inte uttryckligen om en vampyr utan om en mystisk kvinna som levt i 337 år tack vare ett mystiskt elixir... nice.

Tipsa gärna om era vampyrfilmer i kommentarerna så lägger vi till dem på listan >:3 ikväll kanske vi ska se Dracula's Daughter. Återkommer om det!!!!

2022-12-27

Nyare inlägget Äldre inlägget
Comment Form is loading comments...